CURRÍCULUM

COMPETÈNCIES

- Tractament de la informació i competència digital: incorpora diferents habilitats, que van des de l'accés a la informació fins a la seva transmissió, incloent-hi la utilització de les tecnologies de la informació i la comunicació com element essencial per informar-se, aprendre i comunicar-se.

- Competència d’aprendre a aprendre: significa disposar d’habilitats per conduir el propi aprenentatge i, per tant, ésser capaç de continuar aprenent de manera cada vegada més eficaç i autònoma d’acord amb els propis objectius i necessitats.

- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic: comprendre la societat i el món en què es desenvolupa. Permet interpretar i apropiar-se dels coneixements sobre els fets i els processos, per predir conseqüències i dirigir reflexivament les accions per a la millora i preservació de les condicions de vida pròpia, les de les altres persones i les de la resta dels éssers vius.


OBJECTIUS

    L’àrea de coneixement del medi natural, social i cultural de l’educació primària té com a   objectiu el desenvolupament de les capacitats següents:
  1. Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenòmens i elements significatius de l’entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i tractament de la informació, i analitzar els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.
  1. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.
  1. Identificar els principals elements de l’entorn natural, social i cultural, analitzar la seva organització, les seves característiques i interaccions i aplicar aquest anàlisi a diferents escales espacials i temporals.
  1. Utilitzar de manera responsable i creativa les TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.
CONTINGUTS

     El món dels éssers vius:
  • Caracterització de la funció de nutrició en els animals.
  • Caracterització de la funció de relació a partir de l’observació d’animals tot relacionant-los amb els seus hàbitats.
  • Caracterització de la funció de reproducció a partir de l’observació d’animals.
  • Classificació dels diferents grups de vertebrats de l’entorn.

CRITERIS D’AVALUACIÓ
  • Classificar animals i plantes de l’entorn proper i reconèixer les característiques bàsiques dels vertebrats d’acord amb criteris científics.
  • Mostrar iniciativa en la realització de les activitats sobre un tema rellevant de l’entorn i els éssers vius, utilitzant els recursos TIC de forma eficient.